The Sales Conference 2015

2015-11-17, Münchenbryggeriet, Stockholm.

Nya och inspirerande kunskaper om smart B2B-försäljning från ett flertal föreläsningar.

Sales conference 2015

Henrik Larsson-Bromans presentation resulterade i ett antal insikter:

Hälften av alla affärsbeslut är felaktiga på grund av att de tas under stress och är baserade på intuition, känsla och förutfattade meningar i stället för på data och fakta.

Förutfattade meningar inom försäljning:

  1. Att arbeta mycket leder till ökad försäljning.
  2. Säljare skall alltid belönas med provision.
  3. Toppsäljare är utåtriktade.

 

Henrik visade på forskning som kullkastade ovanstående.

Vad jag minns främst från Alexander Bards presentation, förutom det suveräna framförandet, var påståendet att Online Marketing inte existerar, det är bara spam! I stället bör man ägna sig åt Online Communication, såsom via LinkedIn.

I en breakout session berättade Henrik Öquist från Membrain om ”Effektiva säljprocesser för komplex B2B försäljning”. Mycket intressant!

Ser redan fram emot nästa års The Sales Conference.